Monday 30 May 2011

Tai teine osa

Tais saab varsti veedetud 2 n2dalat. "Naudime" taas Bangkoki hullumeelset tempot ning majadest ja asfaldist veelgi rohkem 6hkavat kuumust, kleepuvaid turge jne. Tais on, kontrastiks Austraaliaga, meie staatuseks 'rikas l22ne turist'. Yritame siis ka vastavalt k2ituda ja logeleme vahetevahel, kui t2navamelu liiga p;;raseks l2heb, 4-t2rni hotellis basseini 22res.
Aga vahepeal veetsime n2dala p6hjapool Chiang-Mais. Sinna ja tagasi s6itsime rongiga, kus ;;sel muundusin istmed imev2el vooditeks ning kardina ette t2mmates oli igayhel peaaegu privaatne pisike ase. Rongis6it Chiang Maisse v6ttis aega veidi v2hem kui 15 tundi. Seal aga ootas meid pisike s6bralik ja v2ga feng shui kylalistemja, rahulikum tempo, v2rskem 6hk, aknast paistvad m2ed ja igap2evane t2navalt ostetud sokolaadi-banaani-muna rotee (see on magustoit, kus 6hukese taigna peale h2id asju pannakse, siis tainas kokku voldiakse ja v6i sees kuldpruuniks praetakse).
Chiang Mai on t2is templeid ja t2navatel hulkuvaid ning toitu koguvaid munki. Lisaks munkadele hulguvad seal ka koerad ja r2ndurid v2lismaalt. Yhel p2eval lasime end 3 tundi mudida. Peale peaaegu 7 kuud seljakotlemist oli see nagu rusikas silmaauku (yks koledamaid v2ljendeid yldse). Yhel 6htul otsustasime minna ja vaadata, milline n2eb v2lja Chiang Mai ;;elu. Istusime maha baari, kus peale meie olid ainult seal t;;tavad tydrukud (ja poisid ja k6ik sinna vahepeale mahtuv) ning m6ningad rikkad "l22ne h2rrad". Istusime, j6ime imeodavaid kokteile ja j2lgisime huviga toimuvat. Sarnaseid baare on kogu linn t2is. Tegelikult, nagu ytles meile hollandi-hiina juurtega juhuslikult 6htus;;gil kohatud Chiva, siis nii;elda meie m6istes "normaalseid" baare ja pubisid ei ole Chiang Mais yldse nii lihtne leida. K6igi personali hulka kuuluvad ka erinevaid teenuseid pakkuvad "tydrukud". P6nev ja vaatamist v22rt on selline ;ine linn kyll. Meie l2ksime aga ysna varakult tagasi hotelli, sest j2rgmisel p2eval ootas meid kahep2evane matk dzunglis.
Hommikul kohtusime oma giidi Abba ja tema 6lal keti otsas istuva veidi skisofreenilise orava Leoga (kui ta ei olnud just Peo) ning ylej22nud grupiga, kuhu kuulus peale meie veel yks kanada paarike, yks saksa ja yks prantsuse poiss. Hyppasime lahtise tagaotsaga dziibi kasti ja s6itsime peale orhidee- ja liblikafarmi kylastamist turistide jaoks ehitatud kylla, kus pika r6ngastatud kaela poolest kuulsad karenid k6ikv6imalikku k2sit;;d myysid. Karenid olid turistide osas t2iesti apaatseks muutunud, pilgutamata silmagi, kui keegi nende poole kaamera suunab. Mitte midagi muud me nende igap2evaelu kohta teada ei saanud, peale selle, et suure osa p2evast veedab osa neist myygileti taga vaikselt k2sit;;d tehes. Aga v2ga ilusad inimesed olid.
Peale seda s6itsime m;;da pea olematuid m2giteid kusagile k6rgele, kust algas meie 3-tunnine matk l2bi m2gise ja libeda dzungli. Kuulasime vahepeal Abba 6petuss6nu looduse ja seal elluj22mise kohta, higistasime, korjasime puu otsast ja maitsesime avokaadosid, litshisid ja meile tundmatuid troopilisi vilju. Higistasime veel ning puhkasime kylas, kus elasid lahud (yks j2rjekordne etniline grupp), k6ndisime edasi ning j6udsime r2paste ja r66msatena oma ;;bimiskohta, milleks oli j2rjekordne p6liselanike kyla. See oli aga nagu karenitegi puhul, ehitatud puhtalt turistidele. Tundus, et tegelikult elaski seal vaid yks pere k6igi oma kasside, koerte, kanade ja lastega. Lapsed m2ngisid huyppen;;riga, vanemad tegid syya ja lihtsalt... olid. Tundub, et turismit;;stus tagab neile piisavalt hea 2raelamise ning enda elatamiseks ei pea v2ga palju vaeva n2gema, kui igap2evane turistigrupp 2ra taluda. Pesime end ojas, s6ime kyynlavalgel 6htust ja magasime bambusmajas bambusmattidel s22sev6rkude all. Mets s2tendas seal ringi lendavatest ja vilkuvatest p6rnikatest (aga seda vaatepilti vist ei 6nnestu kyll kuidagi edasi anda). Hommikul 2rkasime kukkede r;;kimise peale, s6ime kerge hommikus;;gi ja asusime j2lle teele. Ees ootas elevantide seljas loksumine, bambusparvedel m;;da j6ge liuglemine ning k2restikus6it. Viimane oli k6ige 2gedam. Istusime neljakesi kummipaadis, lisaks yks elukutseline parvetaja, kelle m2rguannete peale (go, stop, left, right) keskendusime sellele, et k2restikusel ja mudasel j2el 6igesti m6ladega vehkides paadist mitte v2lja kukkuda ja mitte v2ga tihti suurte kivide otsa s6ita. Paati me j2ime, aga kive v2ltida ei 6nnestunud. Ja yhe korra olime ysna kindlad, et paat annab voolule ja kividele j2rele ning me l2hme ymber. Aga ei l2inuki. Peale seda s6idutati meid j2lle Chiang Maisse.
Kirjutaks veel, aga arvuti kasutamise aeg on isegi neljat2rnihotellis piiratud.

1 comment:

1. Nujah, magad Austraalias hosteli asemel põõsas või diivanisurfates ja oledki kokkuhoitud rahaga Kagu-Aasias rikas.