Friday 6 May 2011

Ja mis te homme plaanite?

Selliseid kysimusi saame me palju. Ja peaaegu mitte kunagi ei oska me vastata. Ning isegi kui juhtub, et me t6epoolest oskame 2hmaselt aimata, mis meid j2rgmisel p2eval ees ootab, siis tihti p88ratakse ka need olemasolevad plaanid pea peale. Aga alustame sealt, kust pooleli j2i.
Bluesfest. Kestis kuus p2eva. Festivali teisel p2eval otsustasid Nicole (meie sakslasest reisikaaslane) ja Rachel (kylalismajas peatuv kanadalane), et nad yritavad ikka end festivalile sisse sebida. Sisse tuli end sebida niikuinii, sest piletid ja passid olid peaaegu viimseni v2lja myydud ja lisaks olid nad ka hirmkallid. Lugu lahenes sellega, et kamba peale ostsime yhe passi ning kasutasime seda intensiivselt.
Systeem k2is j2rgnevalt: K6igepealt h22letasime end festivali-alale, sest see asus umbes 10 km Byronist v2ljas. M6nikord l2ks h2sti ja autojuht oli n6us meid ka hilisema sissehiilimisega aitama. Festivali v2ravate taha j6udnud, pani yks meist k2epaela randmele ja marssis v2ravatest sisse. Sees otsis ta s6bralikke n2gusid, kes oleksid n6us selle sama k2epaela j2lle v2ravatest v2lja viima ja j2rgmisele sealootavale inimesele andma. Ja nii k2is see mitu korda. Muidugi ei l2inud k6ik nii kenasti ja lihtsalt nagu nyyd kirjutades tundub, sest ilma k2epaelata kuskil v2ravate taga h2ngimine polnud p66mst yldse lubatud. Ja 6igete inimeste leidmine muutus ka yha keerulisemaks, sest paljud kasutasid sarnast skeemi ka oma tuttavate sisseaitamiseks ning olid seet6ttu v2ravate vahel juba liigagi kahtlust2ratavalt palju siiberdanud. Aga kokkuv6ttes k6ik t88tas, keegi vahele ei j22nud, n2gime hunniku v2ga 2gedaid artiste (ka Bob Dylanit, aga ta polnud nii 2ge) ja nautisime head seltskonda, keskkonda ja toitu. M6nus Bluesfest.
P2rast festivali l6ppu kolisime uude majja puhkuse-kompleksis ysna ookeani 22res, kus me rentisime kolmekesi yht tuba. Muidugi, kuna Byron on v2ike, tuli v2lja, et eelmisel n2dalal kohatud poiss Martin elas meie k6rvalkorteris. N6nda veetsime aega p2eval ookeni 22res, 88siti t2navatel ringi k6ndides ja t2navamuusikute bask'imist kuulates, tihti kuni p2ikeset6usuni. M6nikord juhtus kellegi synnip2ev v6i 2raminekupidu v6i lihtsalt koos-kokkamine. M6nikord s6idutati meid vihmametsa suurte koskede alla ujuma ja loodulikus spa's koos kilpkonnadega istuma. M6nikord k2isime linnas interneedust kasutamas, 2gedat hipiturgu kaemas v6i p2ikeseloojangul rannas 6htus88ki s88mas ja ukulele-m2ngu kuulamas. Ja m6nikord pidime toas istuma, sest ei teadnud, kas l2hima poole tunni jooksul paistab kuum p2ike v6i pladistab paksu troopilist vihma.
Minu ja Hellekase plaaniks oli s6ita p6hja poole Brisbane'i ja kui v6imalik, seal endale veel paariks allesolevaks n2dalaks t88 leida. Ja muidugi oli universum j2lle meie vastu lahke. Nimelt kolmandal festivali p2eval koputas mulle yks tydruk 6lale. Ja see oli Hanna, kellega me Adelaide'is Fringe aias koos t88tanud olime ja kellele v2ga meie mais meeldis. Tuli v2lja, et tal on bussike, millega ta samuti vaikselt p6hja poole r2ndab ning tal on plaanis Brsibane'i s6ita justt2pselt samal p2eval, kui meie rendileping l6ppema peaks! Niimoodi asjad t88tavadki :D
Igatahes s6itsimegi teisip2eva p2rastl6unal Brisbane'i poole, kus muidugi ohjeldamatult sadas. (Adelaide'is olles ei m6elnudki me kunagi Queensland'i yleujutuste kohta uudiseid vaadates, et me oma r2nnakutega yldse kunagi sinna j6uame. Ja ausalt 8eldes ei arvanud ma, et Brisbane'i yldse ujutas. Aga tuli v2lja, et nii oli.) Hanna pani meid meie uues sohvasurfi kodus maha ning selleks oli j2llegi kena maja, kus elas mitu noort inimest sees. Meie v66rustaja Jake - elektrik, Ily - arhitektuuri tudeeriv tydruk ja Marta - Norrast p2rit tudeng ja lapsehoidja. Yleujutustest r22kides, siis nende kahekorruselises majas ulatus vesi teisel korrusel paarikymne cm k6rgusele. Nii et ikka ujutas kyll. Seal majas veetsime kolm p2eva pidevalt Gumtree lehekyljelt t88kuulutusi otsides ja sellest ylej22val ajal linnaga tutvudes. Ehk siis viimasel p2eval l2ks Hellekas muuseumi ja mina moodsa kunsti galeriisse. (Kui keegi kunagi Brsibane'i satub, siis GoMA galeriid soovitan kyll kylastada.) Sellel Brisbane'i perioodil kohtusime veel kolme saksa tydruku, yhe poola-rootsi tydruku ja yhe vene poisiga, kes k6ik sohvasurfasid kas Jake'i v6i tema s6bra majas.
Miks ma mainisin eelnevalt "seda Brisbane'i perioodi"? Kohe selgitan.
Nimelt leidsime neljap2eval endale t88, mis asus vaid 50 km Brisbane'ist p6hja pool. T88ks pidi olema ananasside v6i maasikate korjamine. Teadsime, et see on raske t88, kuid m8tlesime, et elame need kymme allesj22nud p2eva yle kyll. Nii pakkisime t2na hommikul oma kodinad kokku, ytlesime lehva-lehva ja asusime teele, et s6ita tund aega rongiga linnast v2lja Caboolture'i. Kohale j6udnud, helistasime hostelisse, mis oli kuidagi meie t88andjaga seotud ning m6ne aja p2rast v6ttis 8ks v2ike r66msameelne Fiji mees Sonny meid oma v2ikebussi peale, et meid hostelisse s6idutada. Tee peal hakkas ta aga r22kima, kui raske ananasside korjamine ikka on ja kui me lubame, et me sellest meie tulevasele t88andjale midagi ei r22gi, siis ta jagab meiega saladust. Muidugi andsime oma lubaduse ja nii ta r22kis. Nimelt pidavat tema t88andja-mees lubama k6igile backpackeritele aasta l2bi t88d ja nad sellega Caboolture'i meelitama. Kuna ta omab seal paari maja, siis kysib ta kergeusklikelt r2nduritelt paari n2dala yyriraha ja paneb nad sinna elama, lubades, et nad saavad paari p2eva jooksul t88d alustada. Muidugi pole mingit t88d olemas v6i kui on, siis vaid yksikutele j6ujuurikatele. Kuid kuna me oleme tydrukud, siis on t2iesti kindel, et me seal t88d ei saa ning me maksaks oma majutuse eest ning vaid istuks terve aja t88d oodates. Fiji mees oli v2ga pahane sellise teguviisi peale, kuid kuna ka tema oli petturi palgal ning ei taha j2rgmisel n2dalal saabuvat palka kaotada, siis oli tal endal v2ike salaplaan, kuidas backpackereid aidata. Plaan t88tas nii: me l2ksime hosteli tagaaeda, kus r2bala diivani peal l8sutas vana paks poolpaljas mees, telefon k6hu peal. Meie "t88andja". Kui t88 kohta t2psemalt kysisime, siis ytles ta, et tal on k6iksugu t8id, aastaringi. Nimeta vaid mida ja tal on seda pakkuda. Vahepeal tuli tal ka paar k6net uutelt t88soovijatelt, kellele ta ka sama juttu ajas. Kui kysisime, millal me t88d alustada saaksime, ytles ta et t6en2oliselt paari p2eva jooksul aga seniks paneb ta meid hostelisse elama ja kysis meilt kahe n2dala yyri- ning tagatisraha. $300. Selle peale pidime vastama, et meil pole sularaha ning et me peame ATM'ist raha v2lja v6tma. (Me ei tohtinud 8elda, et meil on krediitkaardid, sest tal oli nendelt raha k2ttesaamiseks vajalik masin olemas.) Siis kysis Sonny meilt, mis panga ATM'i meil vaja on. Meie pidime vastama "WestBank". Sest sellisel juhul lubab "t88andja" Sonnyl meid linna pangaautomaadi juurde s6idutada. Kui me oleksime kohapeal 8elnud, et me ei soovi seda t88d ning tahtnud lahkuda, siis oleksime pidanud takso tellima ja end ise raudteejaama lasknud s6idutada. Kogu n2item2ng t88tas. L2ksime tagasi v2ikebussi ja Sonny viis meid linna, parkis end t2navale, ootas viis minutit ja helistas siis tagasi hostelisse, 8eldes, et "tydrukud v6tsid oma kotid ja lubasid tagasi tulla, kuid ei tulnud". Ning viis meid seej2rel raudteejaama, et saaksime rongiga tagasi Brisbane'i s6ita. Vahepeal j6udis ta oma elust ja kodusaarest r22kida ja meid sinna kylla kutsuda. Me olime talle l6pmata t2nulikud, et ta oma t88d ohtu seades teisi niimoodi abistab. L6puks ytlesime j2llen2gemiseni, sest maailm on ju nii v2ike ja selles uuesti kokkusattumine t2iesti t6en2oline. N6nda olime j2lle rongijaamas, endiselt t2iesti vapustatud k6igest, mis just juhtunud oli. L6puks helistasin j2rgmisele sohvasurfi v66rustajale Berenile ja kysisin, et kas me v6ime kohe tema juurde minna. 6nneks on Beren v2ga m6istlik ja s6bralik ning n88d olemegi siin, tema imeilusas Brisbane'i linnakodus, k6hud head s88ki t2is ja just l6petanud hea filmi vaatamise.
See p2ev oli ysna syrreaalne ja jaburalt naljakas, aga l2bi ta saab. Homme l2heme ehk l6puks seda va surfamist proovima. V6i kajakitamist. V6i Bereni emale emadep2evaks kylla. Ja siis... ei tea, mis edasi saab. Kas k2mpimine Noosa rannas v6i ehk hoopis hipide Rainbow kogunemine siit veidi p6hja pool. Ei tea. Kyll saab, alati saab :)